QUÈ FEM




EL TANGRAM


Aqui teniu un entreteniment inclós a http://blocs.xtec.cat/matematiquesdivertides/

Animeu-vos a practicar els reptes d'aquesta aplicació




 

JO NO SÓC TONTO

 




Voleu preparar-vos per treballar i per això és important apropar-nos a les empreses del nostre entorn. El servei d’ocup@cio jove ens ho ha facilitat  contactant amb Mediamarkt.

Mediamarkt ens ha rebut  per explicar-nos com una empresa alemanya creix cap altres ciutats europees, com  organitza el treball i per parlar de les condicions laborals.

El més interessant de la sortida ha estat el final, quan hem intercanviat impressions: us impressionava parlar amb el gerent i heu comprovat que és una persona com qualsevol altra i que la responsable de R.R.H.H. és una noia molt amable. Us heu adonat de la importància de tenir títols per treballar…. volen gent formada i  amb ganes de vendre.

Les xifres de Mediamarkt:
  • El 1999: primera botiga (Madrid).
  • El 2001, Mediamarkt arriba a Catalunya a la Maquinista.
  • 67 botigues a  Espanya, 12 botigues a Catalunya.
  • 80 treballadors a Mediamark-Mataró.
  • 65-75 treballadors a jornada complerta.
  • 16 anys - 53 anys , com a franja d’edat per a contractar.
  • 14.000€ anuals com a salari promig.
  • 40% de la quota de Mercat.
  • 120-130 persones visiten diàriament la  botiga.
  • 15.000 clients potencials en datesw assenyalades com ara la campanya de Nadal.
  • 110.000 fullets (“folleto loco”) setmanals a Mataró amb les promocions. 4.000.000 a Catalunya.
L’empresa s’organitza....:
Mediamarkt  ofereix tot tipus de producte amb endoll. Defensa una política basada en els preus: “ Vendre molt, per poc”.
Demanen  que tothom sigui emprenedor, volen personal motivat i amb idees. Des del caixer,  fins a l’equip d’atenció al client, passant pel personal de magatzem, els administratius i la gent de R.R.H.H.
Volen crear “cultura d’empresa” i per això han folrat totes les oficines amb frases d’ànim: “prefereixo frenar algú que haver d’empènyer algú”“siguem tolerants amb  les errades”....
Curiositats,
  • L’empresa disposa d’un ordinador exclusivament dedicat a captar els millors preus del mercat i d’aquesta manera oferir els millors preus als clients.
  • Els productes es renoven cada dos mesos. Si queda Estoc, rebaixen preus.
  • El producte més venut durant aquest Nadal ha estat la  Tablet.
  • La secció més visitada és la de telefonia.
  • El producte menys buscat és el CD.
  • Podeu saber quin és el producte més venut, segons l’espai que ocupa: més venda implica més espai d’exposició.
Les FCT,
Creuen en la formació del jove i ofereixen pràctiques a joves de CFGM. En aquests moments col·laboren amb la FP DUAL del Thos i Codina. N’estan satisfets.
Treballar amb menors els resulta complexa per la limitació de torns i de descansos, per la tutela dels pares...i per la falta de maduresa!!!!! –Ja sabeu, l’important és l’actitud.


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada